Adrenalin na cestách Létání Video

United Airlines vyhazují pasažéry z letadla. A dalších 8 nejhorších aerolinek světa

Na videu nahoře si povšimněte nebohého pasažéra americké společnosti United Airlines. V žebříčku nejhorších leteckých společností se přesto ocitli až na devátém místě. Co těch osm ještě horších?

Letecké společnosti dnes prodávají víc letenek, než je míst. Je to celkem běžné a existuje pravděpodobnost, že vás prostě nenechají na daný spoj nastoupit. S tímto rizikem jste samozřejmě dopředu seznámeni (odráží se také v ceně letenky). Pokud taková situace nastane, máte vždy právo na nějakou formu kompenzace – hotel, voucher, peníze… Místo vlečeného pasažéra ale v tomto případě United Airlines potřebovaly poskytnout jednomu ze svých zaměstnanců, který by jinak nemohl nastoupit následující den na jiný let. Ovšem dělat selekci až přímo na palubě letadla je dost nestandardní postup ilustrující selhání společnosti a jejího personálu.

Horor na palubě

Létání vám může znepříjemnit spousta věcí. Špatné počasí, zpoždění a čekání, hluční a nepříjemní spolucestující, brečící mimina, nevolnost, zalehlé uši… Ovšem přístup, s jakým se k těmto a podobným nepříjemnostem staví palubní personál, může drobnou (či větší) patálii proměnit v naprosto příšernou noční můru. Servis na palubě je totiž při létání jednou z mála věcí, která je zcela v rukou leteckých společností. Mizerně vyškolení nebo jenom apatičtí zaměstnanci dokážou zničit reputaci i těch nejnablýskanějších aerolinek.

Americký magazín Travel + Leisure zveřejňuje každý rok výsledky ankety, ve které čtenáři porovnávají své cestovatelské zkušenosti z celého světa, aby sestavil žebříček nejoblíbenějších destinací, hotelů, měst, lázní a dalších věcí. Kromě jiného hodnotili aerolinky v různých kategoriích jako pohodlí, jídlo a také zákaznický servis. A právě v té poslední jmenované mnohé letecké společnosti v roce 2016 fatálně selhaly.

„Nejsem rozhodně stěžovací typ, ale tohle byl rozhodně nejhorší let mého života,“ vzpomíná Beth McKieman na svou cestu s Royal Air Maroc, národními aerolinkami severoafrického státu. Její prosba o ubrousek se údajně setkala jen s pohrdavým pohledem a pokrčením ramen od „mrzuté letušky“.

Cestující s americkou nízkorozpočtovou společností Frontier také v loňském roce zaznamenali dramatický pokles úrovně služeb. „S těmito aerolinkami to jde hodně z kopce,“ napsal jeden ze čtenářů. A další dodává: „Jejich kdysi skvělý personál se proměnil v netečné roboty.“

A nejde jen o protivné pracovníky za přepážkami a hrubé letušky, které zákazníkům znepříjemňují cestování letadlem. Další čtenář usuzuje, že mobilní verze webu mexické nízkorozpočtovky Volaris je schválně udělaná tak, abyste pro rezervaci museli volat na zpoplatněnou linku. O pohodlí v kabině ani nemluvě.

Které firmy jsou ďábelsky špatné podle američanů? Z našich místních koňů “zabodovali” jen easyJet. Což úplně nechápeme, známe mnohem horší.

9. United Airlines, USA
Při pohledu na video natočené v kokpitu společnosti (nahoře) má člověk chuť vybouchnout vzteky.
8. Air India, Indie
7. Egyptair, Egypt
6. Volaris, Mexiko
5. Royal Air Maroc, Maroko
4. easyJet, Velká Británie
Pohodlně se usaďte…
3. Frontier Airlines, USA
2. Allegiant, USA
1. Spirit Airlines, USA

„Se Spiritem už nikdy nepoletím, bez jakéhokoliv ohledu na jejich ceny, protože ta frustrace mi za to nestojí,“ sdělila čtenářka Amy Barwick na adresu americké nízkorozpočtovky. Tyto aerolinky jsou „favoritem“ většiny čtenářů amrického časopisu, kteří se opakovaně pozastavovali nad absencí jakéhokoliv servisu. Mnoho čtenářů se setkalo s hrubými zaměstnanci, další zdůrazňují, že k ničemu není ani jejich zákaznická linka. Dokonce i na Twitteru na stížnosti na kvalitu služeb společnosti odpovídá robot.

A jak je to u nás?

Náš redaktor Honza Strmiska má zase opakovaně příšerné zkušenosti s ukrajinskými Aerosvit:
Letěl jsem s nimi několikrát do Asie a přes to, že jsem ušetřil několik tisíc, rozhodně to už nechci nikdy zažít. To už snad radši nelákavé kombo mezipřistání v Moskvě & Aeroflot. Typický příběh na palubě Aerosvitu: Rozlil se mi rajčatový džus. Po půl hodině jsem odchytil matrónu v kombinéze z Mrazíka, jestli by s tím něco nemohla udělat. Naštvaně odsupěla, za “chvíli” přinesla hrst papírů a hodila je na koberec směrem k louži džusu. Voilà! Vyřešeno. Zbytek letu marfuša i cestující dupali v krvavé roztékající se louži, kterou by Sybila jistě označila za znamení tehdy přicházející války na Ukrajině.

Jaké letecké společnosti jsou podle vás nejhorší?
Pište na náš Facebook včetně historek, vyhlásíme vlastní ďábelský žebříček.

Jan Strmiska

V Indii si koupil motorku Royal Enfield 500. Než ho o ni okradli, projel pět indických států. Miluje Karpaty, oceán, jihovýchodní Asii i cesty za surfařskými spoty kamkoli. Roky testoval holky a měl na starosti módu v Maximu, šéfoval časopisu T3 (Tomorrow's Technology Today) a jeho nejnovější projekt je elektronická hudební pilulka Audiopill.

Maroko

Itálie

Slovensko

Čína

USA

Balkán

Mexiko

Rusko

Mali

Ázerbajdžán

Francie

Laos

Švédsko

MRKNĚTE NA NÁŠ INSTAGRAM

Sláva Nazdar Výletu CREATIVE DOCK